Jean-Paul Heck heeft per 1 januari samen met twee nieuwe partners het magazine overgenomen en een nieuwe uitgeverij opgericht. ,,Het is het begin van een hele mooie toekomst voor SOUNDZ”, aldus de hoofdredacteur. Met de overname wil hij samen met een nieuw team SOUNDZ zowel als fysiek tijdschrift maar ook online groter laten groeien.
SOUNDZ Magazine blijft zes keer per jaar in dezelfde vorm en stijl als voorheen verschijnen. ,,Ik ben erg content met het magazine en de koers die wij varen. Alleen valt er online nog veel te winnen. Daarnaast willen we de lezers in de tussenliggende periodes van verschijning meer betrekken bij SOUNDZ. Dat gaan we online doen met een heel breed pakket, van online-events tot podcasts.”
SOUNDZ krijgt een speciale online-afdeling en de redactie die op dit moment bestaat uit Leo Blokhuis, John den Braber, Natasja Ververs, Suzanne Hertogs, Norbert Pek en Joris Heynen krijgt uitbreiding in de persoon van de ervaren popjournalist Willem Jongeneelen. Daarnaast blijft NPO 2 DJ Rob Stenders de vaste columnist.
,,Het nieuwe redactiekantoor is gevestigd in het pop-podium Gebouw-T in Bergen op Zoom. Een perfecte plek voor een muziekredactie”, aldus de hoofdredacteur. ,,Het moet bij SOUNDZ draaien om engagement, experience, exclusiviteit en emotie. Muziek is de verbindende factor van alle mensen op deze wereld. We willen ons met Soundz richten op 4 pilaren: het magazine, events, mobiel bereik en gamification.”
De eerste editie van SOUNDZ 2021 zal verschijnen op 5 maart.