Green Day in absolute topvorm in Ziggo Dome

Green Day kreeg met het laatste album Revolution Radio eindelijk weer eens de nodige open doekjes. Maar hoe zou de band uit Oakland zich live houden? Gisteravond stond het powertrio met extra versterking in een uitverkochte Ziggo Dome.

Lees meer...

Elton John overschreeuwt zichzelf in Ziggo Dome

Zijn pen hangt sinds kort aan de wilgen: Elton John is klaar met schrijven van nieuwe muziek. “Het is tijd om dat over te laten aan de jongere generaties”, onthulde de 69-jarige superster in Britse media. Maar ophouden met optreden, daar denkt ‘The Rocket Man’ voorlopig niet aan. Waarom stoppen als je stem steeds beter wordt? Of sterker nog: als je mooier dan ooit tevoren zingt? Let wel: dit zijn uitspraken van de pianomeester zelf, want in de Ziggo Dome komt men tot een heel andere conclusie.

Lees meer...

Placebo viert jubileum in Ziggo Dome

Verjaardagsfeestjes van bands. Vaak zijn het een nostalgische trips, op maat gemaakt voor de fans. Placebo houdt het al twintig jaar voor, vaak tegen de stroom in. Brian Molko is een doorzetter die gaandeweg zijn carrière steeds toegankelijker werd, net als de muziek van zijn groep. Het gigantische videoscherm dat de band vanavond in de Ziggo Dome bij zich heeft, wordt gebruikt om alle mooie momenten de revue te laten passeren.

Lees meer...

Volbeat staat als een huis in Ziggo Dome

Volbeat speelde in de Ziggo Dome hun beste concert op Nederlandse bodem met uitsluitend hits en classics. De Deense metalpioniers trokken in de Amsterdamse poptempel alles uit de kast: oogverblindende lichten, ronkende solo’s en natuurlijk een stortvloed aan vernietigende riffs.

Lees meer...

Panic! At The Disco houdt HMH voor de gek

De groei van Panic! At The Disco is nooit gestaag geweest, maar dat de band de HMH heeft uitverkocht is toch een applausje waard. Zanger Brendon Urie moest daarvoor tegen wil en dank de band voortzetten zonder maatje Spencer Smith (drummer, naast Urie het enige bandlid dat deel uitmaakte van de oorspronkelijke line-up), maar dat bood hem wel de ruimte voor de nieuwe plaat Death Of A Bachelor, dat Panic! definitief uit de popzalen trapte en in de arena’s.

Lees meer...